April - Maj - Juni

Publicerad 2014-12-30 20:00:00 i 2014,

April
I börjana v april så klippte jag av mig i stort sett allt hår. Jag orkade inte ha långt hår längre. Och eftersom att jag hade brunt över hår och blpndt underhår så utbrast frisören; '' Nu har du choklad och banan hår! En banasplit! '' och skrattade. Vilket jag själv tyckte var väldigt roligt. För det såg ju verkligen ut som ett choklad och banan huvud. Men jag blev ändå otroligt nöjd med mitt hår. Och i skolan så började de sista proven, uppsattserna och hela den grejjen att bli kaos. Och i det här kaoset så sökte jag även ett somamrjobb i kommunen. Vilket jag inte fick. Jag sökte två sommarjobb men fick bara svar från ett. Det gjorde mig också lite frustrerad och jag kände att jag inte riktigt duger till något. Och det hade också med skolan att göra. Kände mig utfryst trotts att jag verkligen hade kämpat med att få vänner. Och sen att jag inte fick det betyget jag hade pluggat för... Fick mig bara att känna mig värdelös och ledsen hela tiden. Men det var tur att jag hade Sebban, min familj och Gizmo som kunde trösta mig och vara med mig. Och på påsken så åkte jag, sebban och Gizmo till mitt landst'lle och var där med morfar och hade det mysigt!
Maj
Ingenting hände riktigt i maj. I alla fall inget nytt. Men jag fick reda på att jag fick A i psykologi! Och det var något som jag verkligen hade kämpat som tusan för. Psykologi var ett väldigt lätt ämne för mig. Jag förstog det jag lärde mig och jag kunde se det från båda sidorna. Den som mådde dåligt och hur man kunde hjälpa den personen. Och nationella matte provet ska vi inte ens prata om. Det var så skumt! Ingenting av vad vi hade studerat under året var med. Och det var bara så många olika formler och ord och saker som jag kände att jag inte ens visste vad det var. Och då var jag ändå på nästan varje mattelektion. Så.... Jag missade ingenting egentligen. Men ändå så kändes det som om jag hade missat otroligt mycket. Och jag var så frustrerad på min mattelärare! Men jag blev godkänd på alla delarna och mitt slutbetyg blev e, vilket jag inte alls har ångest över. Jag blev godkänd på något jag inte ens visste vad jag gjorde, trotts att jag hade pluggat otroligt mycket!
Juni
Jag fick sommarjobbet! Jag fick sommarjobbet som jag sökte till kommunen. De ringde ca 2 veckor innan arbetet började. Och jag blev så otroligt glad. Problemet var att jobbet var i Tyresö och jag bodde i Södertälje. Så jag var tvungen att sova hos min mamma och styvpappa under vardagarna medans jag jobbade. Och på helgerna fick jag vara med sebban. Men det var ju också rätt mysigt... Nästan lite old school! Att man fick träffa sin pojkvän bara på helgen för att han bodde så långt bort. Och det kändes så speciellt att få träffa honom igen. Och man tog verkligen vara på tiden som man var med varandra. Men jag mötte i alla fall en jätte snäll tjej på jobbet som blev min arbetskamrat. Och vi fick skruva på bordbenen, mäta att dem var i rätt höjd och sedan fick vi ta bort tuggumin från under borden. Och det fick vi göra i typ 2 veckor. Den 3:e veckan fick vi lyfta upp kartonger, lyfta ner kartonger osv. Så det var upp och ner i källaren. Men det roliga med jobbet var att man fick äta riktig skolmats lunch. Skanar dem där menyerna. I min skola jag går i nu så är det bara konstig mat.... Inga potatisbullar, samma pasta varje vecka typ, samma fisk - annat namn osv.
Dessutom ändrade jag hårfärg! Blev rödtått igen då jag trivs bäst i den hårfärgen! Och Gizmo fick en flytväst. Som han inte alls tyckte om att ha på sig. Hahaha.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela