Oktober - November - December

Publicerad 2014-12-30 18:00:00 i 2014,

Oktober
Jag går upp. Åker till skolan. Är i skolan. Åker hem. Jag går upp. Åker till skolan. Är i skolan. Åker hem. 
Allting går på automatik igen. Jag känner ingen glädje i skolan. Jag känner mig tom. Jag känner mig värdelöst. Jag tröstäter och går upp i vikt och mår dåligt över att jag går upp i vikt och tröst äter lite extra. Sammanlagt går jag upp 5 kg kanske. Och det enda som gör mig riktigt glad här hemma är existensen utav Sebban. Att vakna upp bredvid honom varje morgon på helgerna. Eller att veta att han skippar några extra minuter i duschen för att kunna krama mig innan han går till jobbet. Att få känna mig speciell där hemma. Jag bryter ihop flera gånger men ändå kommer han tillbaka och håller om mig hårt och tröstar mig. Att känna hans kärlek, får mig att må bra. Så bra att jag börjar ta mig upp på fötterna igen och inse att jag är bättre än såhär. Och att jag ska skita i alla andra. Så det blir min nya attityd. Jag skiter i vad andra gör och kör mitt egna race igen. Folk får bete sig hur de vill och behandla mig hur de vill. Men de kommer aldrig att kunna få chansen att glänsa så mycket jag kommer kunna göra senare. 
Och vi firade mig och mina systrar på våran resturang, jag fick en jätte fin present! Och jag fick smaka på Bacardi Breezer Watermelon. Den drinken har jag faktiskt sucktat efter enda sedan jag såg den på vårat landställe. Men jag har lovat mig själv att inte dricka alkohol förrens jag är efter 18 år. Och det löftet bröt jag inte heller!
November
Automatiken finns fortfarande kvar. Men jag börjar känna mig mer levande igen. Och helt plösligt börjar det snöa en dag och jag känner bara '' NÄH '' och när jag vaknar, dagen efter så är snön borta och jag känner mig glad igen. Skrattar åt folk som skrev på facebook att snön gärna får stanna kvar. Jag börjar utveckla en sorts... Egenskap där jag skrattar lite åt folks missnöje. Tror det finns ett ord för det men orkar inte leta upp det. Men ja, jag börjar tycka att folks åsikter är skrattretande. Och att folk generellt är skrattretande. Med andra ord så börjar en liten djävul växa i mig. Men jag tror faktistk att hon funnits där bara det att jag inte velat att hon ska komma fram. Den här djävulen är jag, och allt som jag har känner. Och sådant som jag känner. Och jag är inte ett dugg generad längre att jag skrattar åt andra. 
Men jag börjar också känna mig lite elak som skrattar åt folk. Men i vissa fall har jag kännt '' Rätt åt denna person ''. Så Jag blev en elak liten satmara. Men jag fick också lära mig att säga ifrån och ignorera människor på ett bättre sätt. Jag har alltid varit introvert och pratar knappt med människor längre. Och nu började jag hålla saker för mig själv mer och mer. Men det finns de gånger då jag svurit många gånger framför Sebban för att jag varit så arg på någon eller något. Tror jag har blivit mer Bitter också. 
Men en bra sak är jag och Sebban började kollade på Lost! Och jag fick ännu en serie att researcha om och kolla på allt möjligt. Minns att jag redan efter några avsnitt hade googlat många spoilade saker. Kanske lite elakt mot Sebban... Men jag höll tyst i alla fall!
December
Den här månaden är så otroligt jobbig för mig. För nu är det jul. Det är jul överrallt. Och jag spyr på julen. Jag tror inte att jag riktigt har gillat julen alls. Kanske något när jag var liten. Men så länge jag kan minnas har jag alltid tyckt att julen är lite värdelös. Det enda bra med julen är att man får träffa släktingar... Jag tycker inte om att få julklappar för då känner jag mig egoistisk. Och jag tycker inte om när barn öppnar julklappar för dem blir så hyperaktiva och ska springa och skrika. Och vuxna säger '' åååh kolla vad fick duuu ''. Så nä, jag tycker inte om julen. Jag är Grinchen. Grinchen är jag.
Men i år var det helt annorlunda på julafton. 21:a december åt jag och Sebban julbord med mamma + familj. Och sen åkte vi hem för att öppna julklappar och jag fick en SYMASKIN!!!!!!! Jag blev så jävla glad över den presenten!!
Den 23:e firade jag och syster jul hemma hos pappa och jag fick ett par jätte bra hörlurar från Urbanears utav pappa och Linda. Och jag fick en jätte msyig tröjja och sjal. Och ett ljus också som luktade jätte gott! (skriver mer vad jag fick i julklappar snart).
Och den 24:e december firade jag jul hos Sebbans föräldrar. Jag hade sminkat mig och lagt ut klännignen jag skulle ha. Men sen kom mensvärken. Och jag vek mig dubbel och grät nästan. Men vi tog oss till hans föräldrar och jag la mig i soffan direkt och däckade nästan. Men sen kom hela lsäkten och jag mådde mycket bättre och jag följde efter Sebban likt en liten valp. Och maten var jätte god! Och bordet vi alla satt vid var jätte långt bor och man var tvungen att skrika för att få något, men det är bara kul tycker jag! Och sedan var den paket öppning och jag fick så otroligt fina presenter utav hans familj... Blev nästan gråtfärdig över allt jag fick. Trodde verkligen inte att jag skulle få så mycket som jag fick.. Och julen blev inte alls sådär som jag trodde den skulle bli. Utan den var jätte mysig med hans släkt. Alla är så snälla mot mig och mot varandra och jag blev bara varm i kroppen utav att vara där hoss dem. den här julen har varit bäst hitills utav alla julaftonar som jag har spenderat sen 7 år tillbaka!♥
Och i december fick vi även reda på att Sebbans cykel hade blivit stulen. Knippsat upp låset och bara tagit Sebban cykel trotts att min cykel stog i samma lås och precis bredvid. God jul och gott nytt år på dig med!
Och nu är det ju december. Det är jullov och jag planerar på att januari - juni ska gå fort. Jag ska inte bry mig om folk i klassen. Och jag ska strypa den där lilla djävulen inne i mig. Och jag bli bättre på att acceptera mig själv och att jag är som jag är. Och att jag duger!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela