En kärleksvisa

Publicerad 2015-01-09 09:37:42 i Övrigt.,

Hej vännen!
Nu är jag i skolan och ska sitta och analysera ännu en dikt. Den här gången efter ett annan sorts analys. Nu så ska vi kolla hur samhället kunde ha påverkat hans dikter och hans liv. Och under 1900-talet så var allting rätt deprimerande och dystert. Och hans dikter är väll liet så typ... Tror jag... Så nu måste jag bara välja en dikt, skriva om den och sedan skicka in den på skolnätet!
 
På pendeltåget i morse så satte sig en rätt smal kvinna bredvid mig. Men ändå så armbågar hon mig i magen när hon läser sin tdnigen. Och suckar för att '' ååh, det finns inte så mycket plats. '' Jamen sätt dig inte vid en fyrsits då och bli intre furstrerad för att inte du får plats för att läsa din tidning. Och ha lite respekt för andra också... Människor och stora gruppar är det jag ogilalr mest. Dels för att alla tänker pås ig själv hela tiden och '' JAG FÖRST, URVÄGEN''. Nää, inte du först. Och sen dem där personerna som ska försöka gå in i pendeltåget när folk fortfarande håller på att gå ut... Men igår när jag skulle åka hem så vare en tant som tyckte att hon skulle få gå in före alla hade fått gått ut. Och när en dam skulle gå ut ur pendeln märkte hon hur frustrerad tanten började bli och ställde sig helt ivägen för tanten så hon inte kunde komma förbi och hon var tvungen att backa och gå åt sidan. OCh då skrattade jag lite inombords och önskade att jag hade kunnat high-five:a damen. 
 
Men ja, ikväll händer det nog inte mycket! Jag och Sebban ska spela lite lol tror jag. Jag försötke levla upp till level 30. Och det är inte långt kvar nu! Och då har jag ändå spelat i 1 år...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela